Social Selling

Wat is Social Selling?

Social selling is het proces van het ontwikkelen van relaties als onderdeel van het verkoopproces.  Tegenwoordig gebeurt dit vaak via sociale netwerken zoals LinkedIn, Twitter, Facebook en Pinterest, maar kan het online of offline plaatsvinden.

Social selling is het buzzwoord van de laatste tijd. Soms staat er ook dat het “het nieuwe verkopen” is.

Social selling is het proces van onderzoeken, contact leggen en de interactie met klanten aangaan via social media netwerken, zoals Facebook en LinkedIn. Men kan dit doen door te reageren, te ‘liken’ (vind ik leuk) en de bijdragen van je klanten te delen. Op die manier creëren verkopers relaties met kopers en verhogen zij hun geloofwaardigheid door interesse voor de klant te tonen.

Social Engagement heet kortweg Sengage en heeft tot doel via sociale media contact te leggen met potentiële klanten, waardevolle relaties op te bouwen en op die manier een verkoopproces starten.

Hulp nodig bij Linkedin?

Hoe krijg je met LinkedIn  meer omzet en klanten? Social Selling is een proces waarbij je nieuwe zakelijke contacten zoekt binnen je sociale netwerk als onderdeel van het verkoop proces. Belangrijk is dat als je op LinkedIn een profiel aanmaakt dat je dat doet met…

Instagram en social selling

Hulp nodig bij Instagram?

Hoe gebruik je Instagram om meer omzet en klanten te krijgen? Leg bijzondere momenten vast die Instagram waardig zijn. Als Social Selling een speerpunt gaat worden binnen je bedrijfsvoering zal je zelf maar ook je medewerkers moeten aanmoedigen om…

Facebook en social selling

Hulp nodig bij Facebook?

Hoe zet je Facebook in om meer omzet en klanten te krijgen? Relevant blijven is super belangrijk. Sociale media kanalen worden voortdurend overspoeld met nieuwe berichten. Door actief met je account bezig te zijn en continue nieuwe…

Even met ons brainstormen?

Vertel ons je probleem. Wie weet kunnen we je helpen!

Waar We Ook Goed In Zijn

Een marketing plan maak je zodat je begrijpt wie je klant is, waar hij of zij naar op zoek is en hoe jij daar op kunt inspelen. Een professionele plannenmaker…
Read more
Adverteren op internet kan op verschillende manieren. Bij een zoekmachine, op een drukke website of via social media kanalen. Wie is je klant en waar bevindt die zich?
Read more
Bij het maken van een nieuwe website is het belangrijk om te weten wat het doel van de site is. Gaat het om een informatieve site, of ga je producten…
Read more
Hoe hou je een iemand langer op je website? Door een animatie filmpje over je product of dienst te tonen leg je eenvoudig en snel uit wat je voor de…
Read more
Door regelmatig iets van je te laten horen via het sturen van een nieuwsbrief zorg je ervoor dat jouw klanten je weten te vinden als ze iets nodig hebben. Zo…
Read more
Search Engine Optimization of SEO zorgt ervoor dat je site beter gaat scoren bij de zoekmachines. Een succesvolle site moet regelmatig worden ge-update en bijgehouden.
Read more
Om actief te zijn op Social media heb je een LinkedIn, Instagram of een Facebook account nodig. Daarnaast is het zaak dat je regelmatig berichten post of reacties plaatst.
Read more
Regelmatig unieke content creëren is heel belangrijk voor social media en je ranking bij de zoekmachines. Ben je geen schrijver, huur dan een professional in die het voor je doet.
Read more
Een marketing plan maak je zodat je begrijpt wie je klant is, waar hij of zij naar op zoek is en hoe jij daar op kunt inspelen. Een professionele plannenmaker…
Read more