Inbound Marketing

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een marketing filosofie, die in de Verenigde Staten de afgelopen jaren een enorme vlucht heeft genomen.

Inbound marketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten vanuit de doelgroep, zonder deze te storen met traditionele marketing instrumenten, zoals advertenties, direct mailing, cold calling en cold canvassing.

De term “inbound marketing” is bedacht door de oprichters van de Amerikaanse softwareontwikkelaar HubSpot. Een inbound marketing strategie kan bestaan uit de volgende stappen:

  • het creëren van relevante content voor de beoogde groep
  • het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content het online promoten van deze content, bijvoorbeeld met sociale media marketing, bloggen en pay-per-click campagnes
  • het converteren van website bezoekers naar klant met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
  • het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces

 

Hulp nodig bij je Marketing Plan?

Sinds de komst van “het internet” is marketing een steeds groter deel van het gehele marketing & sales proces geworden. Vroeger was de algemene opvatting …

Hulp nodig bij een Buyer Persona?

Vroeger dachten marketeers in doelgroepen. Grote groepen mensen, massa reclame en eigenlijk een grote massaworst. Sinds de opkomst van …

Hulp nodig bij de Customer Journey?

Over de Customer Journey is al heel veel geschreven. Marketeers gaan uit van een soort ideale wereld. En daarin doorloopt een bezoeker van je website of …

Even met ons brainstormen?

Vertel ons je probleem. Wie weet kunnen we je helpen!

Waar We Ook Goed In Zijn

Een marketing plan maak je zodat je begrijpt wie je klant is, waar hij of zij naar op zoek is en hoe jij daar op kunt inspelen. Een professionele plannenmaker…
Read more
Adverteren op internet kan op verschillende manieren. Bij een zoekmachine, op een drukke website of via social media kanalen. Wie is je klant en waar bevindt die zich?
Read more
Bij het maken van een nieuwe website is het belangrijk om te weten wat het doel van de site is. Gaat het om een informatieve site, of ga je producten…
Read more
Hoe hou je een iemand langer op je website? Door een animatie filmpje over je product of dienst te tonen leg je eenvoudig en snel uit wat je voor de…
Read more
Door regelmatig iets van je te laten horen via het sturen van een nieuwsbrief zorg je ervoor dat jouw klanten je weten te vinden als ze iets nodig hebben. Zo…
Read more
Search Engine Optimization of SEO zorgt ervoor dat je site beter gaat scoren bij de zoekmachines. Een succesvolle site moet regelmatig worden ge-update en bijgehouden.
Read more
Om actief te zijn op Social media heb je een LinkedIn, Instagram of een Facebook account nodig. Daarnaast is het zaak dat je regelmatig berichten post of reacties plaatst.
Read more
Regelmatig unieke content creëren is heel belangrijk voor social media en je ranking bij de zoekmachines. Ben je geen schrijver, huur dan een professional in die het voor je doet.
Read more
Een marketing plan maak je zodat je begrijpt wie je klant is, waar hij of zij naar op zoek is en hoe jij daar op kunt inspelen. Een professionele plannenmaker…
Read more