Wat is Inbound Marketing?
Inbound marketing is een marketing filosofie, die in de Verenigde Staten de afgelopen jaren een enorme vlucht heeft genomen.
Inbound marketing is gebaseerd op het principe: wordt gevonden door potentiële klanten vanuit de doelgroep, zonder deze te storen met traditionele marketing instrumenten, zoals advertenties, direct mailing, cold calling en cold canvassing.
De term “inbound marketing” is bedacht door de oprichters van de Amerikaanse softwareontwikkelaar HubSpot. Een inbound marketing strategie kan bestaan uit de volgende stappen:
- het creëren van relevante content voor de beoogde groep
- het optimaliseren van de vindbaarheid van deze content het online promoten van deze content, bijvoorbeeld met sociale media marketing, bloggen en pay-per-click campagnes
- het converteren van website bezoekers naar klant met behulp van geautomatiseerde e-mailcampagnes
- het doorlopend meten en analyseren van het gehele proces
Hulp nodig bij je Marketing Plan?
Sinds de komst van “het internet” is marketing een steeds groter deel van het gehele marketing & sales proces geworden. Vroeger was de algemene opvatting …
Hulp nodig bij een Buyer Persona?
Vroeger dachten marketeers in doelgroepen. Grote groepen mensen, massa reclame en eigenlijk een grote massaworst. Sinds de opkomst van …
Hulp nodig bij de Customer Journey?
Over de Customer Journey is al heel veel geschreven. Marketeers gaan uit van een soort ideale wereld. En daarin doorloopt een bezoeker van je website of …
Even met ons brainstormen?
Vertel ons je probleem. Wie weet kunnen we je helpen!