Linkbuilding: hoe werkt het?

Linkbuilding: hoe werkt het?

Linkbuilding is een manier om hoger in de zoekresultaten te komen. Het werkt goed, omdat je relevantie wordt bepaald doordat andere schrijvers naar je refereren. Wanneer je dus goede content produceert welke gedeeld wordt op de sociale media dan heb je de eerste stappen al gezet. Wanneer dit er uiteindelijk voor zorgt dat mensen uit de branche jouw naam of bedrijf aanhalen in artikelen, dan is je strategie geslaagd!

De Google ideologie achter Linkbuilding

Opdrachtgevers van Quebit vragen me regelmatig of ze deze dienst niet kunnen inkopen bij ons. Op dit moment kiezen wij ervoor om dus ‘Nee’ te verkopen. Het lastige van Linkbuilding is namelijk dat de Google ideologie ervoor staat dat deze organisch tot stand moet komen. Simpelweg vragen om een linkje is dus niet toegestaan en het kopen van links al helemaal niet!

Share and comment

Wanneer ik zelf een artikel zoals deze op de sociale media plaats, vraag ik ook wel eens collega’s of relaties te delen en comments te plaatsen. Dat is toch iets anders dan het systematisch genereren van links. Het is dubbel, want goed gevonden worden in Google levert omzet op voor onze opdrachtgevers en zo creëren we waarde in de markt. Toch doen we er niets mee.

Strategy is key

Het is veel te simpel om te zeggen dat wanneer je goede content levert en vernieuwend bent, mensen het uiteindelijk toch wel zullen gaan oppikken. In jouw strijd in het worden van een merk (als bedrijf of persoonlijk), is het raadzaam om een strategie aan te houden. Verder gaat het sneller wanneer je samen optrekt met andere vakidioten!

Origineel ook geplaatst op:
https://www.quebit.nl/blog/linkbuilding

Over de auteur:

SanderKuiper

Sander Kuiper

Online marketing en Webdesign

Professioneel netwerker, blogger, salesmanager en ondernemer.
Passie voor het online-vak en lid van BNI.